Mato Homola
Mato Homola Szlovákia egyik legsikeresebb autóversenyzője. 2013-ban és 2014-ben is a dobogó második fokára állhatott a Európai Túraautó (ETCC) bajnokságban.
2015 SEAT LEON CUP RACER
2015-ben a Team Homola Motorsport csatlakozott a SEAT Slovakia-hoz, és Mato Homola SEAT Slovakia nagyköveteként SEAT Leon Cup Racerrel vágott neki a 4. ETCC szezonnak.
2014 új BMW 320TC WTCC
2014-ben ismét BMW-vel vágott neki Mato Homola a szezonnak az ETCC-ben, de már egy új jobb és gyorsabb autóval. Ez az autó segítette hozzá Matót ismét a második helyezéshez a végső elszámolásnál az ETCC-ben.
2013 FIA ETCC 2. helyezett
Mato Homola 2013-ban már sikeresen teljesítette a FIA ETCC szezont a BMW 320si WTCC-vel. Mato nagy elvárások nélkül vágott neki a második ETCC szezonnak. 3 első hely, 4 másdik helyezés bizonyította a fiatal Mato tehetségét egy ilyen erős bajnokságban. Az utolsó Brnoi versenyig küzdött az összetett első helyért, végül másodikként végzet a FIA ETCC S2000 kategóriájában.
2012 BMW 320si WTCC
2012-ben a Team Homola Motorsport megvásárolta az akkor leggyorsabb WTCC autót egy BMW 320si WTCC-t. Mato első szlovák versenyzőként csatlakozott a FIA ETCC bajnoksághoz. Már az első hazai versenyen a Slovakiringen mindkét versenyen megszerezte a 3. helyet és elsőként állhatott szlovák versenyzőként a dobogó 3. fokára. Sajnos a Salzburgringi verseny alatt nagyon komoly motorprobléma lépett fel, aminek következtében az évadhátralévő felét Mato a Szlovák bajnokságban folytatta, ahol összetettben 2. lett.
2011 Újabb sikerek
Mato abszolút uralta a második évadot a Szlovák bajnokságban a D4-es katogóriában csakúgy mint FIA Central European Zone Circuit Trophy-ban. Alfa Romeo 156 WTCC-vel sok győzelmet aratott, megannyi pontot szerzett és ő lett Szlovákia legfiatalabb bajnoka a 2000 ccm alatti D4-es kategóriában.
2012 novemberében Mato Szarajevóba utazott, ahol személyesen vette át FIA elnökétől, Jean Todtól FIA Central European Zone Circuit Trophy bajnoki trófeáját.
2010 Autóversenyzés
Néhány tesztnap után Homola Motorsport úgy döntött, hogy csatlakozik a Szlovák autósport bajnoksághoz a 16 éves Mato Homolával egy Skoda Fabia 1,4-es volánja mögött. Annak ellenére, hogy csak a szezon második felében állt rajthoz az összetett második helyet szerezte meg az 1400 ccm alatti kategóriában. Ezen siker után döntött a csapat úgy, hogy véglegesen az autóversenyzés vonalán marad, ami egy nagyon jó döntésnek bizonyult.
Gokart 2008 – 2010
Mato Homola is a gokartozással kezdte pályafutását a Szlovák és Cseh gokart bajnokság versenyzőjeként. Viszonylag későn 14 éves korában vett részt első versenyén, ahol olyanokkal mérte össze tudását, akik már 7 éves koruktól versenyeznek. Mato nagyon gyorsan fejlődött, kétség nem férhetett a tehetségéhez. A nagyon erős mezőnyben évről-évre sikerült az 5. helyet megszereznie.
Eredmények
2015 |
4th in FIA ETCC 2015 |
SEAT Leon Cup Racer |
2014 |
2nd in FIA ETCC 2014 |
BMW 320TC WTCC |
2013 |
2nd in FIA ETCC 2013 |
BMW 320si E90 WTCC |
|
2nd in FIA ETCC National Throphy |
BMW 320si E90 WTCC |
2012 |
2nd in Slovak Circuit Championship in > 2000 cm3 |
BMW 320si E90 WTCC |
2011 |
1st in Slovak Circuit Championship in > 2000 cm3 |
Alfa Romeo 156 WTCC |
|
1st in FIA CEZ Circuit Trophy |
Alfa Romeo 156 WTCC |
|
1st in Castrol Cup in Junior Group |
Alfa Romeo 156 WTCC |
2010 |
2nd in Slovak Circuit Championship in > 1400 cm3 |
Skoda Fabia 1.4 KitCar |
|
3rd in Slovak Circuit Championship in Junior Group |
Skoda Fabia 1.4 KitCar |
|
4th in Czech Circuit Championship in > 1400 cm3 |
Skoda Fabia 1.4 KitCar |
|
5th in Slovak Karting Championship in Rotax Max Junior |
TONY KART |
2009 |
5th in Slovak Karting Championship in Rotax Max Junior |
MS KART |
2008 |
5th in Slovak Karting Championship in Rotax Max Junior |
Intrepid |