Szingapúr- az első utcai versenyhétvégén Dusan Borkovic második
Még nem versenyeztünk korábban utcai pályán, így szokatlan, de egyben elképesztő élmény volt Szingapúr belvárosában sétálni a pályabejárás alkalmával. Gyönyörű régi épületek és hatalmas modern felhőkarcolók szegélyezték a verseny útvonalát.
A szabadedzés alkalmával kerültünk először közel a Forma1 mezőnyéhez. A boxutcában a Williams csapatnál vendégeskedtünk képletesen. Be kell vallani az első percekben megoszlott a figyelem a munka és az F1 boxok nézegetése között, de nem volt rá túl sok időnk, mert a 30 perces gyakorlás pillanatok alatt véget ér és jól ki kellett használni.
A szombati időmérőre koradélután került sor. A meleg és a pára sokkal jobban igénybe vett mindenkit, mint Thaiföldön. Ezúttal nem volt Q2, így az első etapban kellett a maximumot nyújtani. Az időmérő Mat’to Homolának sikerült a legjobban, aki a 3. rajtkockát szerezte meg. Dusan Borkovic 6. Tassi Attila 8. lett. Mindhárom autó 10-en belül nem számít rossz eredménynek. Szinte már indultunk az esti lámpafényes versenyre, amikor hidegzuhanyként ért a hír, hogy több versenyzőt is büntettek pályaelhagyás miatt, ami minket is érintett. Egyik szemünk sírt, mert Homola 2. lett és Tassi is 2 helyet lépett előre, de Borkovic az ő helyére került a 8. pozícióba.
A hőség nem csökkent naplemente után sem, így iszonyú nehéz verseny várt a pilótákra. Be kell vallani, hogy tartottunk a bukóterek nélküli pályától, de ezzel valószínű nem csak mi voltunk így, mert ez látszott a versenyen is. Nem sokat lehetett látni a TCR-es door to door küzdelmekből. A rajt csak Borkovicnak sikerült, Homola és Tassi is pozíciókat vesztett. Közvetlen a rajt után volt pár előzés, majd szinte csak a műszaki hibák és kicsúszások miatt változott a sorrend. A legnehezebb helyzetbe Tassi került, aki megint Morbidellivel a háta mögött autózott végig, komoly csatát vívva vele, de most is ő jött ki győztesen kettejük küzdelméből. Sajnos dobogó nem lett, de sikeresnek könyvelhetjük el, hogy az első tízben végzett minden autónk. A jó pilótának szerencséje is van. Homola a kockászászló után kapott hatalmas defektet.
Mato Homola P4, Dusan Borkovic P7, Tassi Attila P9
Dusan Borkovic újra dobogón
A vasárnapi verseny rácáfolt a tegnapi futamra. Bepótolták a versenyzők, ma volt részünk bőven előzésekben, koccanásokban és komoly ütközésekben. Mindhárom B3 Racinges pilóta jól kapta el a rajtot és ha előrébb nem is kerültek, de megtartották pozíciójukat. Tassi Attila vívta hármuk közül a legnagyobb csatát. Miközben mögötte a mezőny éllovasai küzdöttek, Attila beérte az előtte haladó Afanasyevet és folyamatos nyomás alatt tartotta. Ez egyik manőver közben összeakadtak, aminek következményeként Affanasyev kipördült és a falban végezte. Safety car vezette a mezőnyt a mentés alatt. Sajnos a mi pilótánk sem úszta meg az ütközést. A futóműre mért ütés következtében már a safety car alatt is érezhető volt az autón a kormányzási probléma, de a versenytempó alatt már szinte alig volt vezethető az autó. Sajnos Tassinak ki kellett állnia, pedig jó tempót tudott menni, akár még a dobogó is meglehetett volna.
Mato Homola a verseny hátralévő részében két Volkswagennel küzdött, amíg egy újabb baleset miatt ismét a safety car mögött kellett autózniuk. Igaz az utolsó körben kiállt a felvezető autó, de a sorrend már nem változott. Grachev, Borkovic, Nash, Comini és Homola.
Erről a versenyről sem mentünk haza kupa nélkül. Dusan Buriramban 3. most 2., remélhetőleg Sepangban a sorozatnak megfelelően 1. helyen végez.
B3 Racing