A hőség és többletsúly ellenére miénk az első sor a 2. versenyen

 

A többlet súly ellenére, amit az oscherslebeni kiváló eredmények miatt kapott Dusan Borkovic és Mato Homola, ismét sikeres időmérőn vagyunk túl. Borkovic P6, Homola P9, Tassi P10, ami azt jelenti, hogy a másodok versenyen miénk az első sor.

A versenyhétvége első felének összefoglalója:

Eddig bejártuk Európa régi patinás versenypályáit, most pedig megérkeztünk egy másik világba. Az Olimpiai Pakban elhelyezkedő pálya az új generáció képviselői közé tartozik. A néhány évvel ezelőtt elkészült versenypálya és a létesítmények nagyon rendben vannak, az oroszok kitettek magukért, szinte kifogástalanok a körülmények. Meg tudnánk szokni mindenhol, kivéve a biztonsági őröket, mert olyan komolyan veszik a dolgukat, mintha a moszkvai reptérre érkeznénk minden reggel. Kicsit szokatlan a tükrös bombakeresés, autó átvizsgálás, ……., de legalább biztonságban érezzük magunkat, az isztambuli események után, amelynek ha messziről is, de sajnos részesei voltunk ( a csapat egyik része pont Isztambulban száll át a robbantáskor).

Péntek

sochi-1.jpgDe visszatérve Sochiba, pénteken pilótáink a pályabejárást követően egy csapatok közötti strandröplabda tornán vettek részt a közeli tengerparton, ahol nagyon kis különbséggel a 2. helyen végeztünk, de előnyt hagytunk ellenfelünknek, mert Borkovic nem játszott a döntőben, hagyta a fiatalokat érvényesülni.

 

 

Szombat

FP1 és FP2

Szombaton már megkezdődtek az autós programok. Délelőtt 10 órakor indult az első szabadedzés. A legnagyobb ellenfél a nagy páratartalom és a hőség volt. Olyan volt mintha ez egy felkészítő futam lenne a közelgő ázsiai versenyekre.

Az első szabadedzésen használt gumikkal vágtunk neki a 30 perces etapnak. Borkovic és Homola 30 és 20 kg többletsúllyal, az oscherslebeni sikereknek köszönhetően.  Homola 5., Dusan Borkovic 7., Tassi Attila 9. Ez reális eredmény volt.

A második szabadedzésen nem a terveink szerint alakultak a dolgok és mezőny második felében találtuk magunkat.

Időmérő

sochi-2.jpg

Nem először fordult elő, hogy egy kevésbé sikeres szabadedzést egy jó időmérő követett. A jelentős többlet súly miatt nem számítottunk kiemelkedő eredményre, de a fordított rajrács miatt sokat ki lehet hozni így is, ha jól alakulnak a dolgok.

Az első és legfontosabb cél az volt, hogy mindenki kerüljön be a Q2-be, amihez mindhárom pilótának az első 12-ben kellett végeznie. Borkovic ezt gyorsan bebiztosította P4, Homola P10 és Tassi P11 is hozta a kitűzött célt.

A mindössze 10 perces Q2 a több mint 6 km-es pályahossz miatt maximum 2-3 gyors körre ad lehetőséget így nincs idő taktikázni. A menetrend hasonló volt a Q1-hez, csak a pozíciók változtak kicsit. Borkovic P6, Homola P9, Tassi P10, ami a 2. verseny fordított rajtrácsa miatt örömtelinek is mondható, mert ismét miénk lesz az első sor. Tassi Attila indul az élről, Mato Homola a 2 rajtkockából és onnan még bármi is lehet a többletsúly ellenére.

B3 Racing