Borković a legjobb B3R-es a makaói TCR-időmérőn

Nagy kihívást hozott a szezon utolsó időmérő edzése a TCR International Series mezőnye számára a makaói pályán. A 25 perces Q1 még száraz aszfalton kezdődött, 5 perccel az első felvonás vége előtt azonban esni kezdett az eső. A Q2-t el is halasztották az egyre erősebben hulló esőcseppek miatt, így a legjobb helyekért már teljesen felázott pályán küzdöttek a versenyzők.

Az egyébként is nehéz makaói pályán a pilóták gyakran hibáznak, a Q1 során is több baleset történt, ráadásul ezen a hétvégén senkinek sem volt tapasztalata, hogy milyen a szokásosnál is csúszósabb aszfalton vezetni.

img-1471.JPG

A B3 Racing Team versenyzői számára a Q1 jól sikerült, Mato Homola az első mért körök után vezetett is, Dušan Borković és Tassi Attila viszont kénytelen volt áthaladni egy sárga zászlós szakaszon, így sok időt vesztettek. A következő körben javítani tudtak, Homola azonban forgalomba került, ám így is mindannyian továbbjutottak a 15 perces Q2-be.

A szabályok szerint ekkor már csak a legjobb 12 pilóta vehetett részt a küzdelmekben, így csökkent a balesetek és a feltartás esélye, azonban az autók által húzott esőfüggöny jelentősen rontotta a látási viszonyokat. A B3 Racing Team a kényszerszünet alatt módosított az autók beállításain, hogy a pilóták a lehető legkönnyebben alkalmazkodhassanak a megváltozott körülményekhez.

img-7697-copy.jpg

Ez Dušan Borković-nak sikerült a legjobban: a folyamatosan javuló állapotú, de végig igen nedves pályán az utolsó pillanatban az 5. helyre ért oda, így vasárnap a 3. rajtsorból kezdheti meg az első és második futamot is. Szerencsétlen helyzetbe került Mato Homola, aki ugyan csak a 9. helyezett lett, de a második versenyen a megszokottaktól eltérően nem a 2. helyről indulhat, mert a sportfelügyelők ezen a hétvégén hatályon kívül helyezték a jól ismert fordított rajtrács-szabályt.

A nedves pálya sajnos nem kedvezett Tassi Attilának. A 17 esztendős tehetség bejutott a Q2-be, de ott csak a 12. helyet tudta megszerezni, így mindkét futamot a 6. sorból kezdheti meg. A pontszerzésre azonban így is lehetősége nyílik, hiszen a TCR International Series-ben is az első 10 helyezettet jutalmazzák pontokkal.

img-7301-copy.jpg

Bári Dávid, a B3 Racing Team technikai vezetője kiemelte, hogy az időmérő edzésen Dušan Borković bizonyult a leggyorsabbnak a SEAT Leon Cup Racer típusú autók között a Q2-ben, és elégedetten nyugtázta, hogy a csapat mindhárom pilótája továbbjutott a második fordulóba. Hozzátette, a makaói eső a lehető legnehezebb körülményeket idézte elő, ezért szerencsésnek tartja, hogy mindhárom versenyző baleset nélkül teljesítette az időmérőt.

A futamok élőben követhetők a tcr-series.tv-n 2016 november 20-án 03:00-tól, a Sport 1 Televízió aznap 10 órától sugároz összefoglalót a versenyekről.

, így mindkét futamot a 6. sorból kezdheti meg. A pontszerzésre azonban így is lehetősége nyílik, hiszen a TCR International Series-ben is az első 10 helyezettet jutalmazzák pontokkal.